Decanaat

De decaan is een docent die gespecialiseerd is in het adviseren van leerlingen en hun ouders bij het kiezen van: een onderwijssoort, het vakkenpakket, een sector, een vervolgopleiding of beroep. Leerlingen worden in onze school gestimuleerd om na te denken over toekomstige keuzemomenten die tijdens de schoolloopbaan moeten worden gemaakt. Tijdens de lessen Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding (LOB) wordt aandacht besteed aan het leren keuzes maken van leerlingen. Voor vragen kun je terecht bij mevr. C. van der Heijden. 

Meeloopmiddag zij-instromers

Op maandagmiddag 19 mei organiseren we een meeloopmiddag voor zij-instromers. Zie de flyer en meld je aan door de QR-code te scannen. Je bent van harte welkom!

Aanmelden Zij-instromers 2025-2026

Indien de leerling geen plaats op een school heeft, kunt u contact opnemen met het Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs Amsterdam-Diemen: Goed onderwijs voor elke Amsterdamse leerling | Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs Amsterdam (swvadam.nl)

Ouder(s)/verzorgers(s) melden hun kind aan en verzoeken de huidige school het volledige overstapdossier in één pdf-document per e-mail naar oostpoort@msa.nl te versturen. Gelieve bij het onderwerp de naam van de leerling en het gewenste leerjaar en de leerweg te vermelden. Alleen volledige dossiers kunnen in behandeling worden genomen.

Voor het overstapdossier hebben wij onderstaande informatie nodig:

  1. Een ingevuld Schoolwisselaarsformulier (SWF). Klik hier voor het Schoolwisselaarsformulier 2025-2026
  2. OKI DOC
  3. Rapporten van alle schooljaren
  4. Verzuimoverzicht van alle schooljaren
  5. Voor vmbo 3, havo 4 en vwo 4: profielkeuze
  6. I.v.m. afstromen Ontwikkelingsperspectief Plan, OPP (zie de website van het samenwerkingsverband voor meer informatie)
  • Bij afstroom aantoonbaar niveauprobleem. De leerling wordt alleen aangemeld als de huidige school het niveau niet aanbiedt. Indien bij afstroom niet aangetoond kan worden dat het een niveauprobleem is en/of bij gedragsproblemen geen interventies zijn ingezet, kan een leerling op basis hiervan worden afgewezen.
  • Bij gedragsproblemen worden de interventies en het resultaat beschreven.

Voor plaatsing zij-instroom hebben wij een beperkt aantal plaatsen.